Wat is het kwalificatieteken?

Met invoering van Scouting Academy is het teken van bevoegdheid, gekoppeld aan de erkenning, vervangen door kwalificaties en kwalificatietekens. Leiding met een erkenning kan een kwalificatie krijgen door de module Scouting Academy en de module Spelvisie en Spelaanbod te volgen. De module Scouting Academy is inmiddels al in veel groepen gegeven.

In een aantal groepen zijn de kwalificatietekens uitgereikt aan leiding die hun erkenning hebben omgezet in een kwalificatie. Op de site van Scouting Nederland vind je alle informatie over de Scouting Academy en alle modules. Een kwalificatieteken kan je alleen via de regio krijgen.

De praktijkbegeleiders van de groepen zetten de kwalificaties in SOL, waarna de praktijkcoach de kwalificatie goedkeurt. De meeste kwalificaties zijn inmiddels in SOL ingebracht.

Praktijkcoaches in de regio:

Praktijkcoach Groep
Jan Vieveen Ashanti Groep
Anja Roefe Cranenborghgroep
Marja van Oeveren Impeesa
Jan Vieveen John McCormick Groep
Linda van Aken Nautilus
Elly van Buren Scouting Den Hoorn
Anja Roefe Scouting Hedera
Elly van Buren Scouting Marco Polo Delft
Marja van Oeveren Scouting Nootdorp
Linda van Aken Scouting Paulus Delft
Anja Roefe Scouting Pijnacker
Linda van Aken Scouting Schipluiden
Anja Roefe Scouting Willem de Zwijger
Jan Vieveen St. Scouting Pocahontas

Staat mijn erkenning geregistreert?

Je kunt zelf controleren of je erkenning geregistreerd staat door in te loggen op scouting.nl en bij je eigen gegevens te klikken op het tabblad kwalificaties. Je kunt ook inloggen op deze site en jezelf opzoeken in het adresboek. Wanneer je je uitgebreide gegevens opvraagt zie je naast je functies ook je (bij Scouting bekende) kwalificaties.