Ben jij vrijwilliger bij één van onze groepen en wil je je ontwikkelen dan dagen we je uit om jouw kwalificatie te halen. Het maakt niet uit of je kort of al langer lid bent. Je kunt altijd nog iets leren en dat kan op verschillende manieren. Je leert natuurlijk heel veel in jouw groep. Daarnaast kun je ook deelnemen aan één van onze trainingen. Samen met leiding van andere groepen ga je dan aan slag met praktijkgerichte onderwerpen die je tijdens jouw scoutingtijd tegenkomt.

Als vrijwilliger bij jouw scoutinggroep ben je verantwoordelijk voor een leuk programma maar ook sociale en de persoonlijke ontwikkeling van de (jeugd) leden in jouw speltak. Je organiseert leuke activiteiten en jullie gaan jaarlijks vast op kamp. Vraag jij je wel eens af waar moet je aan denken bij de activiteiten die je met jouw team organiseert?

Scouting Academy

De Scouting Academy is het systeem van persoonlijke ontwikkeling (of deskundigheidsbevordering) binnen Scouting Nederland. Wil jij jezelf (blijven) ontwikkelen? Ga dan aan de slag met jouw kwalificatie. Op de website van de Scouting Academy vind je alle informatie.

Trainingen Delfland

Alle trainingen staan in SOL en/of kun je vinden op de Facebookpagina van de regio. In verband met de maatregelen door Corona is het helaas niet mogelijk om de trainingen fysiek aan te bieden. Daar waar mogelijk worden trainingen online aangeboden.

Maatwerk voor jouw groep

Naast de reguliere trainingen leveren we zgn. maatwerk. Zijn er binnen jouw groep (of bij speltakken) specifieke wensen dan komen we graag bij jouw groep op bezoek. Dit soort interactieve avonden/dagdelen worden bij jouw groep georganiseerd en staan niet in SOL.

Om je een idee te geven van de activiteiten die mogelijk zijn het volgende overzichtje;

• Teambuildings activiteiten
  • Kennis/netwerkbijeenkomst begeleiders wilde Vaart
  • Kennis/netwerkbijeenkomst bevers of welpen
  • Introductie Scouting Academy (bij drie verschillende groepen)
  • Ondersteuning groepen zonder groep- of praktijkbegeleider
  • Overige specifieke thema’s op aanvraag.

Trainingsteam Delfland

Het trainingsteam bestaat uit vijf mensen: Marja, Stefan, Niels, Erik en Dorin. De trainers hebben jarenlange ervaring als (bege)leiding van één van de scoutinggroepen uit de regio en/of zijn bestuurslid geweest. Vier van onze trainers functioneren tevens als praktijkbegeleider of zijn praktijkcoach. De praktijkcoach werkt nauw samen met de praktijkbegeleiders van de scoutinggroepen in de regio.

Praktijkcoach

De praktijkcoaches zijn Marja en Stefan.